آئین نامه عضویت در خانه موسیقی
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

 آئین نامه عضویت خانه موسیقیبیا

طبق بند 2 ماده13 اساسنامه، آئین نامه عضویت خانه موسیقی به شرح زیر است:

ماده 1

عضویت در خانه موسیقی بر چهار گونه است:
الف)عضویت پیوسته
ب) عضویت وابسته
پ) عضویت در انجمن دوستداران موسیقی
ت) عضویت افتخاری

الف) عضویت پیوسته

ماده 2

اعضای پیوسته که اعضای خانه موسیقی هستند، حق شرکت در مجامع عمومی خانه موسیقی و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن در کمیته های تخصصی که در آن عضویت دارند و نیز حق انتخاب شدن در کلیه سمت های مدیریتی و نظارتی خانه موسیقی را دارا می باشند و می توانند از امکاناتی که خانه موسیقی در اختیار دارد استفاده کنند.

ماده 3
اعضای پیوسته باید واجد شرایط ذیل باشند:
1ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2ـ عدم سوء پیشینهٌ کیفری وموٌثر.
3ـدارا بودن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم برای کسانی که در سنین مشمولیت خدمت نظام وظیفه عمومی هستند.
4ـ دارا بودن حسن شهرت.
5ـ اعضای پیوسته خانه موسیقی باید یکی از شرایط زیر را دارا باشند:
1/5ـ دارا بودن حداقل مدارک تحصیلی پایان دوره متوسطهٌ عمومی و سابقهٌ 18 سال تحصیل آزاد موسیقی و فعالیت در یکی از رشته های موسیقی.
2/5ـ دارا بودن مدارک تخصصی در یکی از رشته های موسیقی از هنرستانها یا دانشکده های موسیقی که حداقل 8 سال از زمان اخذ آن گذشته باشد.
6ـ حضور مستمر و فعال در عرصه موسیقی کشور.
7ـ پرداخت حق عضویت سالیانه.
8ـ پذیرش اساسنامهٌ خانه موسیقی و کلیه مصوبات مجمع عمومی و آئین نامه های اجرایی.

تبصره 1: هندمندان موسیقی کشور که دارای درجه بندی یک، دو، سه در یکی از رشته های موسیقی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور باشند، از شروط بند 5 مستثنی هستند.
تبصره 2: اساتید مسلم موسیقی ایران به پیشنهاد هیئت مدیره و تاٌیید شورای عالی موسیقی از شمول بند5 مستثنی هستند.
تبصرهٌ3 : موسیقیدانان فاقد مدرک تحصیلی و درجه بندی هنری درصورت دارا بودن مهارت و توانایی حرفه ای و سابقهٌ فعالیت مستمر و مفید در موسیقی به مدت حداقل 18 سال با ارائه مدارک می توانند به عضویت پیوسته خانهٌ موسیقی در آیند و از شمول بند 5 معاف می باشند.
تبصره 4 : استعدادهای درخشان در هر یک از رشته های موسیقی می تونند به عضویت پیوشته یا وابسته خانه موسیقی درآیند و از شمول بند 5 مستثنی می باشند.

 


ب) عضویت وابسته

ماده4
عضویت وابسته خانه موسیقی بر دو گونه است:
1 ـ عضویت وابسته درجهٌ یک
2 ـ عضویت وابسته درجهٌ دو

1ـ عضویت وابسته درجهٌ یک

مادهٌ5
اعضای وابستهٌ درجه یک علاوه بر استفاده از امکاناتی که خانه موسیقی در اختیار دارد، حق شرکت در جلسات مجامع عمومی و کمیته های تخصصی مربوط به خود را داشته و می توانند به افراد مورد نظر خود راٌی دهند و حق انتخاب شدن در سمت های مدیریتی کمیته های تخصصی خود را دارند ولیکن تا زمانی که به عضویت پیوسته کمیته تخصصی مربوط به خود در نیامده اند، نمی توانند به سمت های مدیریتی خارج از کمیته تخصصی خود در خانه موسیقی انتخاب شوند.

ماده6

اعضای وابسته درجهٌ یک باید واجد شرایط ذیل باشند:
1ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2ـ عدم سوء پیشینه کیفری موٌثر.
3ـدارا بودن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم برای کسانی که در سنین مشمولیت خدمت نظام وظیفهٌ عمومی هستند.
4ـ دارا بودن حسن شهرت.
5ـ حضور مستمر و فعال در عرصهٌ موسیقی کشور.
6ـ پرداخت حق عضویت سالیانه.
7ـ پذیرش اساسنامه خانه موسیقی و کلیهٌ مصوبات مجمع عمومی و آیین نامه اجرایی.
8ـ کلیهٌ فارغ التحصیلان دورهٌ متوسطه هنرستان های موسیقی و فارغ التحصیلان دانشکده های موسیقی که کمتر 8 سال از زمان اخذ مدرک تحصیلی آنها گذشته باشد.
9ـ موسیقیدانان فاقد مدرک تحصیلی و مدرک تخصصی موسیقی، در صورت دارا بودن مهارت و توانایی و داشتن دیگر شرایط عضویت وابسته درجهٌ یک، چنانچه مدت فعالیت آنها حداقل 10 سال و کمتر از 18 سال باشد.

تبصره: فارغ التحصیلان هنرستانها و دانشکده های موسیقی، پس از سپری شدن مدت لازم ( 8 سال اززمان اخذ مدرک تحصیلی) و موسیقیدانان فاقد مدرک تحصیلی و مدرک تخصصی موسیقی پس از رسیدن به مدت لازم ( 18 سال) می توانند تقاضای عضویت پیوسته نمایند.


2ـ عضویت وابستهٌ درجه دو

ماده7

اعضای وابسته درجه دو ضمن استفاده از امکانات خانه موسیقی می توانند در مجامع عمومی کمیته تخصصی مربوط به خود شرکت نمایند و حق راٌی دادن برای موارد تختلف و انتخاب شدن به عنوان بازرس کمیته تخصصی را دارا می باشند ولی نمی توانند به سمت های مدیریتی کمیته تخصصی مربوط انتخاب شوند.
ماده 8

اعضای وابسته درجه دو باید واجد شرایط ذیل باشند:
1ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2ـ عدم سوء پیشینه کیفری موٌثر.
3ـدارا بودن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم برای کسانی که در سنین مشمولیت خدمت نظام وظیفهٌ عمومی هستند.
4ـ دارا بودن حسن شهرت.
5ـ حضور مستمر و فعال در عرصهٌ موسیقی کشور.
6ـ پرداخت حق عضویت سالیانه.
7ـ پذیرش اساسنامه خانه موسیقی و کلیهٌ مصوبات مجمع عمومی و آیین نامه اجرایی.
8ـ کلیه هنرجویان هنرستانهای موسیقی و دانشجویان دانشکده های موسیقی تا زمانی که فارغ التحصیل نشده اند.
9ـ اشخاصی که در آموزشگاهای آزاد موسیقی و یا به طور خصوصی به فراگیری موسیقی مشغول هستند در صورتی که حداقل 3 سال و کمتر از10 سال سابقه فراگیری موسیقی داشته باشند.

تبصره: کلیه هنرجویان هنرستانهای موسیقی و دانشجویان دانشکده های موسیقی که فارغ التحصیل می شوند و کلیه هنرجویان آموزشگاههای آزاد و خصوصی موسیقی که مدت فراگیری موسیقی آنها به 10 سال رسیده باشد می توانند تقاضای عضویت وابسته درجه یک نمایند.


پ) عضویت در انجمن دوستداران موسیقی

ماده 9

کلیه علاقه مندان به موسیقی اعم از کسانی که مدتی به طور موقت آموزش موسیقی دیده اند و یا کسانی که صرفاً علاقه مند به موسیقی می باشند میتوانند عضو انجمن دوستداران موسیقی گردند حق دارند امکانات جنبی خانه موسیقی که جزئیات آنرا هیئت مدیره خانه موسیقی تعیین خواهند نمود استفاده نمایند.

ماده10

« انجمن دوستداران موسیقی» از جمله انجمنهای وابسته به خانه موسیقی است. هیئت مدیره خانه موسیقی در موارد مختلف مورد مشورت شورای عالی موسیقی، هیئت مدیره و کمیته های تخصصی خانهٌ موسیقی قرار می گیرند.

ماده11

کلیه اعضای انجمن دوستداران موسیقی حق انتخاب کردن و نیز انتخاب شدن برای هیئت رئیسه انجمن خود را دارند.

ماده12

اعضای « انجمن دوستداران موسیقی» باید واجد شرایط زیر باشند:
1ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2ـ عدم سوء پیشینه کیفری موٌثر.
3ـ دارا بودن حسن شهرت.
4ـ پرداخت حق عضویت سالیانه.
5ـ پذیرش اساسنامه خانه موسیقی و کلیه مصوبات مجمع عمومی و آئین نامه اجرایی.

تبصره 1: عضویت در « انجمن دوستداران موسیقی » محدودیت سنی، شغلی و تحصیلی ندارد.
تبصره 2: اعضای « انجمن دوستداران موسیقی» چنانچه به مرور شرایط لازم یکی ار انواع عضویت های دیگر « خانه موسیقی» را احراز نمایند، می توانند برای عضویت جدید، از طریق هیئت مدیره « انجمن دوستداران موسیقی » اعلام آمادگی نمایند.

ماده13

هیئت مدیره « انجمن دوستداران موسیقی» پنج نفر می باشند که از میان اعضای انجمن مذکور برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

ماده14

سه نفر از اعضای هیئت مدیره « انجمن دوستداران موسیقی » به انتخاب خودشان عضو مجمع عمومی خانه موسیقی بوده و دارای حق راٌی می باشند ولی حق انتخاب شدن در سمت های مدیریتی و نظارتی « خانه موسیقی» را ندارند.

ماده 15

مدیر عامل و هیئت مدیره « خانه موسیقی» می توانند از توانایی های اعضای «انجمن دوستداران موسیقی» به نحو مقتضی و در جهت اهداف « خانه موسیقی » استفاده نمایند.

 

 

عضویت افتخاری

ماده16
خانه موسیقی می تواند به پیشنهاد هیئت مدیره و تاٌیید شورای عالی خانه موسیقی، از شخصیتهای برجسته علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی داخل و خارج کشور برای عضویت افتخاری آنان دعوت به عمل آورد. در صورت دعوت هیئت مدیره یا شورای عالی موسیقی، اعضای افتخاری می توانند در جلسات و یا برنامه های ترتیب یافته از طرف« خانه موسیقی» حضور یابند.

ماده 17

عضویت در « خانه موسیقی» به شرط حضور در یکی از کانونهای تخصصی یا « انجمن دوستداران موسیقی» یا انجمن های دیگر وابسته به خانه « خانه موسیقی» صورت می گیرد.
تبصره: اعضای افتخاری خانه موسیقی از شمول بندهای 5 الی ماده 3 و بندهای 5 الی 9 ماده 6 این آئین نامه و کلیه موارد دیگری که مغایر با اعطای عضویت افتخاری آنان در « خانه موسیقی» باشد، مستثنی هستند.

ماده18

هر یک از اعضای « خانه موسیقی » که دارای تخصصهایی در رشته های مختلف موسیقی باشند، می توانند در دو کانون تخصصی به عنوان عضو پیوسته شرکت کنند، ولی نمی توانند به عضویت هیئت مدیره دو کانون درآیند.

 

ماده19

چنانچه عضوی بعلت تخلف از موارد پیش بینی شده در اساسنامه کمیته تخصصی مربوط به خود لغو عضویت شود، با تاٌیید شورای عالی عضویت او در خانه موسیقی نیز لغو می گردد.

ماده20

شخصی که عضویت او از طرف کمیته تخصصی مربوطه و « خانه موسیقی » لغو شده تا یکسال نمی توانند مجدداً به عضویت کمیته تخصصی خود و « خانه موسیقی» در آیند و در این مدت نمی توانند از امکانات و مزایای خانهٌ موسیقی استفاده کند.

تبصره 1: لغو عضویت در اثر تخلف و مقررات تعیین شده توسط کمیته های تخصصی برای بار اول تا مدت یکسال، برای بار دوم به مدت سه سال و بار سوم برای همیشه بوده و فرد لغو عضویت شده نمی تواند به عضویت هیچ یک از کمیته های تخصصی « خانه موسیقی » در آید.
تبصره 2: برای عضویت مجدد در کمیتههای تخصصی « خانه موسیقی» طی کردن تمامی مراحل عضویت برطبق اساسنامهٌ کمیته های تخصصی و آئین نامه عضویت « خانه موسیقی» و پرداخت جریمه الزامی است.

ماده21

شورای انضباطی « خانه موسیقی » متشکل از چهار نفر نماینده از کمیته های تخصصی، نمایندهٌ هیئت مدیره « خانه موسیقی» نماینده شورای عالی خانه موسیقی و نماینده مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

ماده22

شورای انضباطی « خانه موسیقی » به مواردی که به اعتبار و حیثیت موسیقی و موسیقیدانان، شاٌن و منزلت « خانه موسیقی»، موارد خلاف اخلاق و عفت عمومی مربوط باشد و هم چنین مواردی که هیئت مدیره خانه موسیقی و کمیته های تخصصی بررسی آن را در شورای انضباطی ضروری تشخیص دهند، رسیدگی می نمایند.

ماده23

شورای انضباطی بنابر ضرورت و به در خواست یکی از مراجع ذیل توسط هیئت مدیره خانه موسیقی دعوت و به ریاست نمایندهٌ هیئت مدیره خانه موسیقی تشکیل جلسه می دهد:
1ـ شورای داوری
2ـ هیئت مدیره خانه موسیقی
3ـ کانونهای تخصصی
4ـ شورای عالی خانه موسیقی
5ـ مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماده24

تعیین مدت لغو عضویت و جریمه اعضایی که در شورای انضباطی خانه موسیقی مقصر شناخته می شوند به عهده شورای مذکور می باشد.

 

 

ماده25

چنانچه موردی پیش آید که در آئین نامه پیش بینی نشده باشد، در جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره و شورای عالی خانه موسیقی تصمیم گیری خواهد شد.

این آئین نامه در 25 ماده و 11 تبصره تهیه و در تاریخ 10/3/83 به تصویب اعضای هیئت مدیره و شورای عالی موسیقی رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, :: 10:16 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه